Jaki rodzaj biznesu odzieżowego wybrać?

Decyzja o rozpoczęciu działalności gospodarczej zawsze jest trudna. Trzeba dokładnie przeanalizować rynek, w który się celuje, określając mocne strony oraz słabości konkurencji, jak również jej liczebność w najbliższej okolicy. Jeśli ze wszelkich obliczeń wynika, że przyszła działalność gospodarcza ma szanse na odniesienie sukcesu, śmiało można zdecydować się na ten odważny, ale ekscytujący i napawający optymizmem krok. W przypadku biznesu odzieżowego, można podążyć wieloma ścieżkami. Warto zapoznać się z każdą z nich.

Sklep stacjonarny, czy internetowy?

W pierwszej kolejności warto określić, czy sklep z ubraniami, który chcemy prowadzić, ma być otwarty dla klientów, czy może mają oni mieć możliwość przejrzenia katalogu odzieży wyłącznie online. Obydwa warianty mają swoje mocne i słabe strony. Jeśli wybierzemy sklep stacjonarny, klienci będą mieli możliwość dokładnie obejrzeć i przymierzyć ubrania, a co za tym idzie mniejsza będzie liczba zwrotów. W dodatku, jeśli jakieś ubranie będzie wykonane z wyjątkowo przyjemnego materiału, może to zachęcić do kupna niezdecydowanego klienta. Niestety za pośrednictwem internetu nie uda się w pełni przekazać wartości towaru. Jednak sklep stacjonarny wiąże się z comiesięcznymi opłatami za lokal, które zazwyczaj są stosunkowo wysokie. Im lepsza lokalizacja sklepu, tym wyższy czynsz. Na kiepską lokalizację nie można sobie natomiast pozwolić, gdyż obniży to znacząco liczbę klientów.

Jeśli chodzi o sklep z ubraniami prowadzony internetowo, problem kosztownego czynszu w tym przypadku nie istnieje. Jest to niewątpliwie główna i bardzo znacząca zaleta tego wariantu prowadzenia sklepu. Nie ma też w tym przypadku konieczności zatrudniania personelu do bezpośredniej obsługi klienta. Wadą sklepu internetowego będzie jednak większa liczba zwrotów, gdyż dopiero po przymierzeniu i obejrzeniu ubrania na żywo, można ocenić, czy tak naprawdę spełnia ono założone oczekiwania.

Nowe, czy używane?

Planując otwarcie sklepu z ubraniami, czy to internetowego, czy stacjonarnego, należy zadać sobie również kluczowe pytanie, o rodzaj oferowanego towaru. Wbrew pozorom, odzież używana nie jest w gorszym stanie od tej nowej. Często wręcz tkaniny używanych ubrań są o wiele lepszej jakości, gdyż te złe jakościowo zazwyczaj szybko się zużywają i nie nadają się do ponownego wykorzystania na rynku wtórnym. Prawda jest również taka, że moda sprawia, iż nowe ubrania wyglądają zazwyczaj identycznie, natomiast ubrania używane pochodzą z różnych źródeł i ciężko jest trafić na dwie takie same bluzki, czy spodnie. Mimo że nie każdy klient będzie chciał kupić używaną odzież, to tak naprawdę sklepy oferujące ubrania z odzysku w coraz szybszym tempie zyskują popularność, w szczególności pośród osób przejmujących się losami planety.

 

Możesz również polubić…